יום רביעי, 3 בדצמבר 2014

שיעור זן-שיאצו שנה ב' 3/12/14






נפגשנו השבוע אחרי הסדנה במדבר.  שקטשנשמנו עמוק אל תוך התאים.
ניצן שאלה, למה אני רצה? ולאן? ויש עוד דברים שהיא לא הבינה מהשיעורים הקודמים... 

עניתי שיש שתי דרכים ללמוד את המרידיאנים. אחת, לעבור על כל מרידיאן ומרידיאן מלמעלה למטה, לאורך כל הגוף והשנייה, לעבור על כל איבר בגוף ולהביט בתמונה רחבה, סביב הרגל. סביב היד, הגוף, הצוואר וכו'.
אישית, אני מעדיפה את הדרך השנייה שמאפשרת הבנה מרחבית.
ולמעשה, השיעור שלנו ברובו עסק בהתבוננות בזרוע, ובחיבור בין נקודת מוצא ידועה, בכף יד, לבין מרידיאן או תת מרידיאן.

בחרנו לעצמנו מרידיאנים באופן אינטואיטיבי ועבדנו אחד עם השני.

הוספנו גם את הגאומטריה המתאימה לכל מרידיאן, ואף חווינו את השילוב וההשפעה בין שתי גאומטריות, בתודעה.

ואלו הן הגאומטריות לכל המרידיאנים (בעיה טכנית מנעה ממיני לעשות כיתוב מתחת מגן לב ומחמם משולש):



מרידיאן הראות


מרידיאן המעי הגס

מרידיאן הקיבה

מרידיאן טחול

מרידיאן לב
מרידיאן מעי דק
מרידיאן שלפוחית שתן


מרידיאן כליות


הוסף כיתוב
מרידיאן כיס מרה


מרידיאן כבד



נשאלתי מהיכן הצורות וההקשר למרידיאנים?
הצורות הגאומטריות מקיפות אותנו ומהדהדות. זו השפה של אלוהים לדבר עם כל מה שברא בעולמו.

ההארה הקטנה שלי היתה על פסגת ג'בל ב'נת בסיני בפורים 2004. שם חוויתי את המארג של היקום ויכולתי להתחיל ולקטוף תובנות גאומטריות. כיוון שערוץ המרידיאנים פתוח לפני, הבנתי את הגאומטריה המקודשת בהקשר של ריפוי, ושילובים אלו ילוו אותנו לאורך שנת הלימודים. נעמיק במודל ספיראלי.

בהמשך השיעור, יונדב ביקש סדר והגיון. שהביא ליצירת חתך רוחב סביב הזרוע כדי להבין גם שם כיצד המרידיאנים מונחים.



זה עלול לבלבל, אבל החשיבות בעבודה עם מרידיאנים, היא עבודה פנימית. הם חלק מהמארג של האחדות, ולכן, הם נמצאים בגוף, אך גם מחוצה לו. והדרך הטובה ביותר להפנימם היא בתחושות בתוך הגוף, ואתם הולכים ומתקדמים בזה.

בהחלט היה שיעור מרתק וטעים, ויחד איתכם, אני לומדת מחדש...
תודה
נעמי

בשיעור של שנה א' ביקשתי להדגים את העבודה שלנו במרחב, וזו התוצאה...








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה