יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

זן-שיאצו על פי נעמי - שיעור ראשון

הנה זה קורה. כולם נאספים. רגע של ישיבה בשקט ויצירת התכוונות לשנה החדשה. זה הרגע שבו, הכל משתנה. בתוכי. ההשראה יורדת ואין לי מושג מה הצעד הבא? מהיכן ולאן ייקח השיעור. אני לומדת עם תלמידי. מהיום הראשון בו התחלתי ללמד, ב 1993.

התחלנו את השיעור, פשוט לעמוד ולהקשיב למגע הרגליים עם האדמה. מה קורה להן כשמניפים את הידיים בתנוחה מסוימת? ואת מה שחווינו תרגלנו אחד עם השני,  בדחיפה קדימה. מדהים כמה הרבה אפשר ללמוד על בן אדם מהאופן הראשוני בו הוא נוגע בך. ביטחון, היסוס, רתיעה, רגש או מחשבה? כל אלו מגולמים ברגע הראשוני הזה. ואז הוספנו את הכוונה. פשוט בעזרת העיניים, לראות לאן אנו רוצים להגיע, בלי קשר לאדם שדוחפים. והמגע הפך למגע של ליווי ותמיכה. ברגע אחד לקחנו את זה מילד פנימי אל הבוגר והמכוון.

המשכנו אל תוך דרך נפלאה להתחבר לאדמה. ארבעה כדורים בטבור, בכפות הרגליים ובתוך האדמה, יוצרים את החיבור דרך תנועה פנימית. אולי זה נשמע מסובך, אך כשחבורת אנשים עושים זאת יחד, זה מקבל משמעות. ומשפר מידית את התמיכה והליווי.

ועכשיו הגיע הזמן להתמתח עם מתיחות המרידיאנים המופלאות. ביקשתי מאנשים להתכופף כלפי מטה, כשהידיים מורמות מאחורי הגב, וכולם מגיבים ב"קרחצן", כואב ונוקשה ולא גמיש. ואז לקחנו את הרעיון של תנועה פנימית, לתוך הגוף, למקום מסויים ובדקנו שנית את המתיחה - וכמו קסם, חיוניות וגמיות זרמו במערכת. איך זה קורה?

פשוט, תנועה סיבובית משרה שינוי על השדה האלקטרומגנטי של הגוף ופותחת אותו. ראינו שכשאנו בוחרים לעשות את התנועה הסיבובית בכוונה, באיזור הרגיש והחלש ביותר בגופנו, ההשפעה מתעצמת. ריפוי ושינוי נובעים תמיד מהמקום החלש. גם הנחלים במדבר נוצרים בקווי החולשה והשברים בשטח.

אחרי הפסקה טעימה, התחלנו לגעת. ביקשתי להרגיש על גופי את כל הידיים, כדי ללמוד איך נוגעים. מה הטעויות? מהיכן להתחיל את המסלול? בכיתה השנה יש מטפלים בשיאצו ושיטות אחרות, עם כמה שנים ניסיון.
ואז שאלתי אותם, האם הם מוכנים לסיכום השנה? לדרך שתאפשר למגע להיות עמוק ונוגע במישור ה QI מיד?

זה פשוט. תנועה סיבובית במקום החולשה שלך, בזמן שהידיים מהלכות על המטופל. התוצאה, מגע שנוגע בנשמה. כאילו אתם מטפלים כבר שנים ולא בשיעור הראשון.
התוצאה, שמחה ופתיחה ברגש ובתודעה אצל המטפלים והרבה הודייה ו WOW.

זה מה שאוהבת לעשות הכי בעולם. ללמד. לאפשר לאנשים להניע את עצמם מבפנים החוצה. מגע חשוב ביותר, כי אנשים רבים זקוקים לו
וכמו שאמר דניאל בסוף השיעור, אחרי כשלוש שנים שלא התראינו בלימודים, והוא המשיך אל שיטות אחרות ואוויריות יותר - אין כמו חיבור לאדמה!

אז ניפגש בהמשך...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה