יום חמישי, 9 בינואר 2014

זן-שיאצו על פי נעמי - שיעור 12



ינואר. חודש שבט.
השנה יום הולדת עברי יצאה  ב 7/1/14. ו' בשבט. והמתנה שקיבלתי מהיקום, את הכרטיסיות של אבני הלב מהדפוס.  ומאז, אני מסדרת אותן בקופסאות, ושוכחת כל דבר אחר. כמו לסכם את השיעור, לכתוב מכתבים, לשווק וסתם לנשום ולהתבטל...
והאמת, יש בי התרגשות שקטה.
לפני 13 שנים, ביום ההולדת , הוצאתי את הספר זן-שיאצו - מגע במרחב לעולם. הרבה מים עברו מאז בירדן. והנה אני כאן, אחרי שנים רבות נוספות של מחקר פנימי, טיפולים והוראה עם מודל ספירלת החיים, שנמצא ברקע של עבודתי. בקורס שנתי, אנו נעים לאט יותר אל המטרה. ומפנימים כל העת, איכות, חיבור , לחץ שווה ועבודה פנימית.
כף לי לחזור וללמד לאט. לראות שמבינים באמת, לפני השלב הבא. להיות על הקרקע. השמיים כאן, אפשר לעוף אליהם. אולם לעיגון באדמה משמעות רבה בעולמנו.
במגע יש אמת פשוטה. ואם אדם לא אוהב את הדרך בה אתה נוגע, הוא לא יחזור, גם אם הוא לא יודע למה בדיוק.
ואם הוא אוהב... זה לשנים רבות.
אתה, אומר לעצמך, מה הוא מצא בי, למה הוא אומר שזה טוב עבורו? כל מה שאני עושה זה להניח ידיים ולהתמקד בתוכי... וזהו בדיוק. המפגש עם המהות הפנימית, עם מאגר אנרגיה אינסופי ויצירת מרחב, משפיע החוצה. הרבה מעבר למה שאנו יודעים.
זכור לי מפגש על שפת הים לפני כמה שנים טובות. בתקופה ההיא, הייתי בתוך עולם המסעות, ויצאנו לטבע מדי חודש עם קבוצת אנשים. שהמטרה, להיות ולאפשר. בלי פעילויות וסדנאות. רק להקשיב. מתוך השקט.
בלילה ההוא בים, ישבנו במעגל, ובלי משים הנחתי את היד על מי שלידי (יש לי את הקטע הזה, שכחתי שלא כולם מכירים אותי...). היד הלכה לשם לבד. לא ידעתי מיהו האדם שישב לצידי.
ואז, הוא פונה אלי ושואל - נעמי? זו את? - לפני כשבע שנים עשיתי לי טיפול. אי אפשר לשכוח את המגע.
לשם אנו צועדים. לחתימה האישית של כל אחד מאיתנו. להקשבה, שקט ופשטות, שאינם מילים של שיווק , אלה יוצאים עמוק מתוך הלב.
זן-שיאצו זה דרך חיים. מעולם לא ידעתי שאפשר להפריד בינו לבין החיים. אז למעשה אנו לומדים חיים. פשוט, דרך המגע.

וואוו, איזו השתפכות נהייתה כאן היום.
ובכיתה, חזרנו על איזור האגן, הוספנו עוד כמה תרגילים כמו "החלפת חיתול" ועבודה על עצם הישיבה. והתמתחנו... והיו שם עוד הרבה רגעים, של שליחת טיפול למישהו שאושפז בבית חולים, ופתאום, ההבנה שמה שאנו אומרים ומתכוונים באמת משתנה, ועוד..
שבת שלום
נעמי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה