יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

זן-שיאצו - שיעור מספר 6

שבנו מהמדבר.
ורגע לפני סוף השבוע שחלף, עטר שוב שלחה את סיכום השיעור הנפלא שלה.
מוזמנים להיזכר:

זן שיאצו - שיעור 6 (24.11.15)
v     התחלנו את השיעור במדיטציה לחיזוק האור בעולם, שמאויים במיוחד בעת האחרונה ממקורות שאינם אור. כבר נוכחנו שהכוונה שלנו יוצרת השפעה במציאות הפיסית (למשל, כשאחד מאיתנו מדמיין תנועה באחד המרידיאנים, וכולנו חווים השתפרות במתיחה הפיסית של הגוף). מכאן, ברגע שאנו שולחים כוונה להגברת האור בעולם, אנו יוצרים הדהוד לכך במציאות.
ראינו את האור זורם דרכנו מהאינסוף למטה מהאדמה ומהאינסוף למעלה מהשמיים. שתי אלומות של אור שנכנסות דרכנו ומסתלסלות האחת בשנייה. לכל אחד מאיתנו יש צינור שונה שדרכו עובר האור, ברוחב שונה, באופי שונה...
ראינו מולנו את כדור הארץ על היבשות והימים, הקפנו אותו בשתי ספירלות אור, אחת שעולה מהקוטב הדרומי ושנייה שיורדת מהקוטב הצפוני, שתי ספירלות בשני כיוונים הפוכים שנעות אחת בתוך השנייה.
הקפנו את קו המשווה בחישוק של אור, וגם את חוג הגדי וחוג הסרטן שנמצאים בשליש הדרך בין קו המשווה לקטבים.
v     בגוף שלנו קו המשווה הוא קו הסרעפת, חוג הגדי הוא קו הטבור וחוג הסרטן הוא קו החזה - הלב.
נעמי הזכירה את קווי הרוחב של המרידיאנים, שאותם נלמד בהמשך - ודרכם פשוט יותר להגיע אל המרידיאנים בצורה נכונה מאשר בקווי האורך שמצריכים איתור מדוייק, והם חמקמקים יותר.
כל נקודת חן, כאב, מכה בגוף יושבים על מרידיאן מסוים, ולא במקרה...
v     בטיפול ישנן דרכים רבות לבחור את המרידיאן שאיתו רוצים לעבוד. אין כאן טעויות, אם נבחר מרידיאן פחות מדויק, ההשפעה תהיה פחותה יותר.
אם אנחנו רוצים לעבוד עם צבעים ומתקשים לבחור צבע, אנחנו יכולים לבחור מספר בין 1-12, או לבקש ממישהו (המטופל למשל) לבחור מספר. נגיד 5. אני מחליטה שמעגל המרידיאנים מתחיל בריאות, סופרת 5 ומגיעה ללב. אני יכולה עכשיו לעבוד עם צבע סגול, עם מרידיאן הלב... כל דרך שפועלת עבורנו היא טובה ונכונה. אנחנו צינור לעשייה, ויש לנו הכוונה והנחיה מהבריאה.
v     עברנו למתיחות של המרידיאנים, שוב מתחנו אחד את השני בזוגות כשהמקבל שוכב על הגב, ודרך המתיחות בנינו קטה בשכיבה על הגב.
מתחילים כמו תמיד בחיבור לאדמה, אפשר לבחור צבע, תנועה ספירלית... הטבור תמיד מול האזור שאיתו אנו עובדים. בכל פעם מותחים יד אחת בכל המתיחות, ולאחר מכן עוברים ליד השנייה. ניתן לשחק עם סדר המתיחות, זה הסדר שעבדנו על פיו:
·         מתיחת היד לצד בגובה הכתף - ריאות וטחול. מותחים לשני כיוונים, כאשר יד אחת שלי על הסרחנה והשנייה על כף היד (לא המפרק). לאחר מכן, "צועדים" על הזרוע והאמה (אך לא על המפרק).
במעבר ממתיחה למתיחה מרימים את כף היד של המטופל למעלה, כאשר המרפק נשאר על הרצפה, ויוצרים זווית של 90 מעלות במרפק. מטלטלים מעט את היד בתנוחה, זווית של 90 מעלות יוצרת מנוחה במפרק. בזמן הטלטול אוחזים את כף היד של המטופל בשתי ידיים באופן תומך ולא מכאיב, חשוב לאחוז בכף היד עצמה ולא במפרק או מתחתיו.
·         מעלים מעט את הידיים למתיחת מרידיאן מגן הלב. כף היד כלפי מעלה, ושוב יוצרים מתיחה לשני כיוונים וצועדים על כל היד, בלי לדרוך על מפרקים.
·         מעלים את הידיים עוד לכיוון הראש למתיחת מרידיאן הכבד. כף היד כלפי מעלה, מותחים לשני כיוונים וצועדים לאורך היד כולה. אם אנחנו רואים שקשה לאדם ליישר את הידיים במתיחה כלשהי, אנחנו תומכים ביד שלו. אפשר לחלק את המתיחה לשני חלקים: סרחנה-מרפק, מרפק-כף יד, מבלי ללחוץ על המפרק עצמו.
·         מסובבים מעט את היד וכף היד למתיחת מרידיאן הלב.
·         מכופפים את המרפק כך שכף היד הולכת אל מעבר לראש למתיחת מרידיאן הכליות, כאשר יד אחת שלנו תומכת בכתף והשנייה מעל למרפק. מותחים ויוצרים תנועה ספירלית.
לוקחים את כף היד למעלה, כך שכל היד מהכתף ועד כף היד ישרה למעלה ומזיזים את כל היד למעלה ומלטה בתנועות פומפה. עוברים אל הצד השני של היד למיקום נוח יותר למתיחות הבאות ומורידים את היד על הקרקע.
·         המתיחה הבאה - שלפוחית שתן. אפשר לגעת עם האצבע שלנו בנקודה של השלפוחית מתחת לאגודל בזמן המתיחה.
·         מורידים את הידיים מעט למטה למתיחה של מרידיאן - מעי גס.
·         מורידים את הידיים עוד למטה, כפות הידיים כלפי מעלה - כיס מרה.
·         מרימים את היד על גוף המטופל ומותחים לשני כיוונים - יד אחת בכתף והשנייה מעל המרפק, מכוונים את כף היד אל כיוון הכיס, עצם האגן - מחמם משולש.
·         מזיזים מעט את כף היד כך שהאמה תהיה מאונכת לגוף, ויוצרים תנועה ספירלית כאשר יד אחת בכתף והשנייה מעל המרפק - קיבה.
·         מזיזים שוב את הזרוע כף שכף היד פונה אל כיוון הכתף, ושוב יוצרים מתיחה ספירלית - מעי דק.
v     כאשר אנו מותחים את הגוף במתיחות המרידיאנים, האזור שבו אנו מרגישים את המתיחה בגוף, הוא האזור שבו עובר המרידיאן שאותו אנו מותחים. במתיחה של הלב מורגש אזור פנים הירכיים - מרידיאן הלב עובר סמוך לאיברי המין, ומתקשר לאינטימיות ואמון. מרידיאן הכבד עובר בירכיים מעל מרידיאן הלב. טראומות מיניות, הטרדות מיניות, "מכבידות" את מרידיאן הכבד ומקשות על פתיחת הלב והירכיים - היחס למין.
v     המשכנו את הקטה בשכיבה על הבטן. לאחר שמותחים את עמוד השדרה לשני כיוונים בידיים מסוכלות, עוברים לרגליים על מנת להעניק טיפול לכלל הגוף. יש לוודא שכפות הרגליים של המטופל פונות כלפי פנים.
·         משאירים יד אחת על האגן - יד האם, וצועדים עם היד השנייה על כל הרגל, כולל כף הרגל.
·         מניחים את כף הרגל שלנו שקרובה יותר לרגלי המטופל על עקב הרגל שלו שרחוק מאיתנו (למשל, אם אני יושבת משמאל למטופל, אני אניח את כף רגל ימין שלי על עקב ימין שלו). היד שלי של אותו צד מונחת על האגן, והיד הנגדית מונחת על הכתף הנגדית של המטופל. אנחנו רוכנים מעליו ויוצרים מתיחה אלכסונית לשני כיוונים - כתף וכף רגל נגדית. יש לשים לב שהעקב שלנו מונח על הרצפה, כמו לחיצה על דוושת ברקס. המתיחה אמורה להיות מאד נעימה, למטופל ולי.
·         מניחים את כף הרגל שלנו שפעלה על הרצפה בין רגלי המטופל, מתיישבים כשהטבור פונה לכיוון האגן של המטופל. לוקחים את הרגל שרחוקה מאיתנו, מרימים אותה כך שהברך ממשיכה לנוח על הרצפה ומניחים את השוק על הירך שלנו. עם שתי ידיים מתחת לברך שעל הרצפה, אנו מרימים את הברך ונועלים אותה כאשר רגל המטופל נשענת עלינו. כל רגל המטופל מהאגן ועד כף הרגל ללא מגע בקרקע.
אפשר להתיישב אחורה כדי להגביר את המתיחה, וחשוב להקפיד שהברך נשארת נעולה.
·         עוברים לרגל השנייה.

v     הרחבנו את הדיבור על שכבות הצבעים שמרכיבות את הגוף שלנו. מעבר ל-3 השכבות שבפנים הגוף, בגווני יסוד, מתכת ופסטל, ישנן עוד 3 שכבות צבע מחוץ לגוף, באאורה שלנו. האזור שקרוב לגוף מורכב מקשת צבעי יסוד (אדום לסגול), לאחר מכן קשת של צבעים מתכתיים (סגול לאדום) ובאזור החיצוני ביותר קשת של צבעי פסטל (אדום לסגול). כלומר, אנו בנויים מאור של 7 צבעים ב-6 גוונים כל אחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה