יום רביעי, 11 בנובמבר 2015

סיכום שיעור זן-שיאצו שנה א' 10/11/15



והפעם, מגישה באהבה סיכום שקיבלתי במייל אחרי השיעור.
ממליצה לכל אחד ואחד לסכם את מה שלמד.

זן שיאצו - שיעור 4 (11.11.15)
v     דיברנו על כך שהעולם מורכב מצורות גאומטריות. אנחנו פרקטל, יש בנו צורות גאומטריות שונות, למשל 5 קודקודים בגוף שיוצרים מחומש. בנוסף, לכל אחד יש צורה גאומטרית ייחודית לו, ובזמן הטיפול אנחנו יכולים לשלוח כוונה לפתוח אותה.

v     בזמן שאנו נוגעים, אנחנו יכולים לראות תנועה מהיד שלנו לשישה כיוונים. כאשר אנו מתמקדים בכל פעם בכיוון אחד, היד עושה תנועה מזערית לכיוון שאליו אנחנו מכוונים. בסוף אפשר לראות פתיחה לשישה כיוונים במקביל, שמתרחשת לרוב בתוכנו (או ביד עצמה שנוגעת).

v     יש קשר בין מרידיאנים שנמצאים אחד מול השני במעגל. ראינו שאם עוברים בין מתיחה של מרידיאן אחד למתיחה של המרידיאן שנמצא מולו, אין מתח בגוף.

v     המרידיאנים מסתיימים או מתחילים בכפות הידיים, כשרובם על האצבעות. מרידיאני היין מגיעים אל פנים כף היד (מלבד שלפוחית השתן יוצאת הדופן) ומרידיאני היאנג מגיעים אל גב כף היד.
פנים כף היד:
זרת - לב; קמיצה - כבד; אמה - מגן הלב; אצבע - טחול; אגודל - ריאות; מתחת לקמיצה - כליות; מתחת לאגודל - שלפוחית שתן.
גב כף היד:
אצבע - מעי גס; אמה - כיס מרה; קמיצה - קיבה; קמיצה - מחמם משולש; זרת - מעי דק.

v      בתחילת הטיפול מניחים את הידיים על אזורים שיש בהם הרבה קפלים בבגד - אלה מקומות שמבקשים התייחסות.
מתחברים לאדמה ויוצרים תנועה ספירלית בגוף שלנו. אפשר גם לפתוח את הצורה הגאומטרית הייחודית שלנו.
נוגעים וצועדים לאורך עמוד השדרה, על מנת להגיד שלום לגוף. עמוד השדרה עצמו נמצא מול השקע בכף היד, וכך לא מופעל עליו לחץ.

בכל פעם יש יד אם, ותשומת הלב מופנית אליה. היד השנייה עובדת תוך שמירת החיבור במעברים. כאשר תשומת הלב נתונה ליד האם, היד העובדת נעה באינטואיטיביות וקלות.

במעבר עצמו אפשר ולפעמים רצוי לשמור על מגע עם הגוף, כלומר שהיד העובדת לא ניתקת לגמרי בין נקודה לנקודה, אלא גולשת עם הגוף עד לנקודה הבאה. ובה שוב שומרים על לחץ שווה.

אחרי שיורדים ועולים לאורך עמוד השדרה, יוצרים מתיחה לשני כיוונים, על מנת לפתוח את השלד. זאת נעשה באמצעות הצבת הידיים על עצמות השכמה והאגן. המתיחה היא ללא שימוש בכוח, ניתנת לביצוע גם ללא העברת משקל, אלא בעיקר דרך הדמיון וראיית הידיים כמושכות לשני כיוונים מנוגדים הנמשכים הרבה מעבר לגופו של המטופל. מותחים אלכסונים (כאשר הידיים על אגן ושכמה נגדיים) ומותחים צד אחד (כאשר הידיים על אגן ושכמה של אותו צד). בכל פעם יש יד אם, והיד העובדת עוברת לנקודת המתיחה הבאה. כאשר היא מגיעה, חוזרים ללחץ שווה ומותחים לשני כיוונים.

מסיימים במתיחה כשהידיים מסוכלות - יד אחת (לרוב שמאל משום שבאופן מסורתי יושבים משמאל למטופל) מונחת על עמוד השדרה עם תחילה העלייה לאגן, כאשר האצבעות מופנות לכיוון האגן. היד השנייה מסוכלת מעליה ופונה לכיוון השני, מונחת גם היא על עמוד השדרה, ושוב נוצרת מתיחה לשני כיוונים.
בסיום מברישים את הגוף.

v      בסוף השיעור דיברנו על עזרה ראשונה במגע.
דרך קצות הגוף ניתן להניע את פנים הגוף (מתקשר גם לכך שהמרידיאנים עוברים בכפות הידיים).
כאשר יש כאב אקוטי, ניתן לקחת את היד של האדם - לעבור על הבליטות בפנים כף היד והשקעים בגב כף היד, ולבדוק לאן נמשכים אינטואיטיבית. לנקודה שאליה נמשכים יוצרים תמונה מראה (למעלה ולמטה, שמאל וימין) ולוחצים על שתי הנקודות בלחץ שווה. אם בחרתי שקע, אני לוחצת גם בשקע שבתמונת המראה.

מוודאים עם האדם שיש הטבה בתחושת הכאב, ואם לא, מחפשים שוב נקודה.

התמונות מתוך הספר זן-שיאצו - מגע במרחב לא כל כך איכותי...
תודה וניפגש בשבוע הבא





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה