יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

זן-שיאצו - שיעור שלישי


שלום לכם
בשיעור השבוע, שוב נמתחנו, והוספנו גם מתיחות בזוגות. חזרנו על העיקרון החשוב שלמדנו בשיעור הקודם - כיצד להקפיד על חיבור במעבר בין נקודה לנקודה. וזאת, כיוון שהמטרה הראשונית היא שהאדם בו אנו נוגעים יוכל להרפות לעומק תת המודע, שם מתרחש הריפוי. ככל שהמעברים יהיו חלקים, ונהייה למעשה בחיבור רציף, כך נוכל לעזור לו להרפות אל תוך הצ'י הזורם בעולם ולאפשר למנוחה זו כיוון.

מתוך הבנתי, אחת הסיבות לניתוק במעברים מנקודה לנקודה, היא בניתוק אותו חווינו במהלך חיינו. כל אחד, וסיפורו.
ולהתאמן על כך, מביא אותך להקשבה פנימית עמוקה, גם ברגעים שזה לא פשוט, ולבניית הקשרים פנימיים שחיבור הוא דבר שניתן לחבור אליו כל רגע, בלי קשר לכלום.

תודעה זו מביאה אותנו לאחדות פנימית עם הכל. לנתינה וקבלה שהינם המובילים בחיים ולאהבה עצמית שהיא כה חשובה.

(וזה רק זן-שיאצו...)

אנחנו עדיין לומדים את המהות הנחוצה לטיפול, עוד לא התחלנו בסדר התנועות.

והתקדמנו צעד נוסף בדרך לפתיחת המרחב הפנימי והחיצוני. דרך אותה אני מכנה "כביש שש" לתת המודע. והכוונה לפתיחת ששה כיוונים במרחב.

לכל נקודה במרחב יש ששה כיוונים: ימינה שמאלה, מעלה מטה וקדימה אחורה. בדו-מימד אפשר להתבונן בזה כמו במגן דויד.

עשינו נסיון קטן בעיניים עצומות, להרגיש את התנועה בכל כיוון. דימיינו כדור המקיף את אחת החוליות, והוא נע כל פעם בכיוון אחר. ושמנו לב כי לאן שחשבנו, העיניים גם כן נעו. כי כך הוא. העיניים נעות בעקבות המחשבה והרצון. כל עולם הפירסום בנוי על כך.

כשפתחנו ששה כיוונים בבת אחת, העינים נכנסות להרפיה עמוקה. כי אין אפשרות להסתכל לכל הכיוונים בו זמנית. והרפיה עמוקה זו, יוצרת מיד הרפייה עמוקה ורחבה במטופל. וכך מתאפשרת כניסה פנימה של המטופל לעצמו, כשהמטפל למעשה מנחה אותו בתמיכה, הקשבה ותנועה ספיראלית.

המשכנו את תהליך המחשבה הזה לכך שכל דבר ביקום הזה, שקיים גם בתוכנו הינו ספיראלי ופרקטלי כמו הכרובית הזו:



ולכן, גם ששה כיוונים הינם רק תחילת הדרך. משום שכל אחד מהם נפתח שוב ושוב לששה כיוונים:



בתהליך ההקשבה שלי לחומרים אלו הבנתי שיש 10 רבדים של מרחב, אליהם ניתן להתחבר בדרך הפרקטלית הזו. הגישה אליהם בזמן טיפול היא דרך בקשה לעבור לרובד הבא של המרחב. והגוף שלנו יודע לומר עד כמה אפשר להעמיק.
לסיום הוספנו כוונה של מילה חיובית אל תוך הרבדים שפתחנו, ובכך, אנו תומכים את האדם אל כיוון של אחדות, הודיה ואהבה.

זה היה שיעור נפלא. ותודה לכם
נעמי
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה