יום שישי, 9 במאי 2014

נוכחות


הבוקר התקיים שיעור מספר 2 לקבוצה קטנה שלומדת 'קורס מבואות לזן שיאצו'. הגדרת הקורס כמבואות, מאפשרת לי חופש מוחלט מבחינת התכנים, כדי שהם באמת יקבלו את הבסיס. בקורס שנתי, עם כל החופש, עדיין יש כמה דברים להספיק, כדי שתהיה תמונה מלאה. ואילו כאן, אנו חווים את פשוט להיות. בדרכים שונות.

התחלנו את השיעור עם סדרת המתיחות למרידיאנים. כשכל מתיחה אנו פותחים על ידי הבאת תנועה פנימית לאיזור מסוים. וראה זה פלא, התגמשנו. עוד ועוד, ועל הדרך התאמנו להביא מודעות ותשומת לב לאיזורים שונים בגוף. למשל, אם מתחנו את מרידיאן הריאות, הבאנו את תשומת הלב לאיזור בית החזה.

ואז לקחנו את הנוכחות בגופנו אל המגע. דבר ראשון התנסנו ביד תומכת שכל הזמן מחוברת פנימה, לגוף, לנוכחות פנימית, ויד עובדת משנה את תשומת הלב בתוך הגוף בהתאם למקום בו נוגעים. ומתוך ההתנסות הזו, הבנתי שחלק מהתלמידים אינם מבינים עד הסוף, ולקחנו זאת צעד אחד קדימה, להבנה שנוכחות אינה קשורה לידיים בכלל, אלה לגוף כמכלול. הידיים הן רק הקצה. הבנה זו הביאה למגע מחובר יותר ותחושות חדשות של חישה אנרגטית ושל שקט.

ולקחנו זאת צעד אחד קדימה. הגוף האנרגטי, פנימה והחוצה מורכב משכבות אנרגטיות בצבעים שונים. אין צורך לראות את הצבעים, אף על פי שבדרך כלל זה פשוט קורה מתוך השקט, אלה להבין כי האדום הינו השכבה החיצונית והסגול הוא הפנימי והקרוב ביותר לעמוד השדרה. בכל שכבה שוכנים שני מרידיאנים, שבכלל נמצאים במעטפת של הגוף ומחוברים לעומק ספציפי... לא נורא אם לא הבנתם...
ואז, אם אנו מכוונים את הנוכחות לעומק מסוים על פי צבע או מספר בין 1 ל7, הנוכחות מעמיקה. הגענו מיד, למקום שהגוף זקוק לו. כאבים חולפים מאליהם, הלחץ הוא בדיוק הלחץ שהאדם זקוק לו, כזה שנוגע בנשמה, ואפשר לנשום.

החיוך והשקט בסוף השיעור, אמרו את כל מה שאין עבורו מילים.

קורס מבואות לזן-שיאצו נוסף יצא לדרך ב 23/5/14, בימי שישי בבוקר.

לאתר החדש



שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה